Velkommen til vår nettbutikk!

Kjøpsbetingelser
FULL RETURRETT
Det kan ofte være vanskelig å bedømme varen fullt og helt, uten å ha fått se og kjenne på den. Alle våre kunder har derfor selvsagt 14 dagers full returrett på varer bestilt via internett, i henhold til Kjøpsloven. For at vi skal kunne godkjenne returen, må varens originalemballasje og innhold være uskadet og ubrukt, og returneres oss senest 14 dager etter mottak. Ved godkjent retur refunderer vi pengene, eller du kan få tilsendt andre varer som erstatning om du ønsker det. Porto og omkostninger (tur/retur) dekkes i sin helhet av kunden i de tilfeller det ikke foreligger reklamasjon på grunn av vare- eller plukkfeil.

BETALING

Kort: Vi tilbyr betaling med Visa og Mastercard

Postoppkrav: Ønsker du varene tilsendt i postoppkrav, tilkommer et gebyr på kr. 69,- i henhold til Postens satser. Vi gjør oppmerksom på at ved uavhentede postoppkravspakker, vil du få tilsendt en faktura pålydende de faktiske frakt- og ekspedisjonskostnader.

LEVERINGSTID
Ordren ekspederes som hovedregel innen 0-48 timer (virkedager). Du vil motta en e-post med sendingsnummer når pakken er sendt, slik at du kan spore pakken underveis.

TRANSPORTØR
Vi benytter i all hovedsak Posten Norge som transportør. I særskilte tilfeller kan Tollpost Globe eller andre transportører benyttes, dersom det er mest hensiktsmessig.

UAVHENTEDE PAKKER
Når de bestilte varene ankommer postkontoret, vil kunden få melding om at pakken er ankommet. Dersom pakken ikke hentes innen 7 dager, blir det sendt ut en purring om avhenting. Etter 14 dager returnerer Posten den bestilte varen til avsender, Tendenz AS. For å dekke de faktiske fraktkostnader tur/retur, samt våre lager- og administrasjonskonstader, vil uavhentede pakker bli fakturert med 2 ganger fraktbeløpet (tur/retur) som er bekreftet godtatt av kunde ved bestilling. En normal bruk av angreretten er selvsagt fullt ut akseptert, og da betaler du som kunde kun transportkostnadene ved retur. Uavhentede pakker vil faktureres kunden med 7 dagers forfall. Dersom betaling ikke finner sted innen forfall, vil saken videresendes inkassobyrå for rettslig inndrivelse.

REKLAMASJON
Mottar du feil vare eller antall, må du snarest ta kontakt med Tendenz AS. Vi vil da ordne opp i dette i samråd med deg. Hvis du sender tilbake varer på grunn av feil eller mangler, er det viktig at du legger ved et notat som forklarer situasjonen. Vi vil ved godkjent reklamasjon sende deg ny vare i løpet av kort tid, samt dekke den billigste returportoen/frakten. Det er viktig at du tar vare på kvitteringen fra Posten, som skal inneholde pakkens sendingsnummer, avsenders navn og adresse, samt beløpet som er betalt Posten for forsendelsen. NB: Varene må aldri returneres i oppkrav, da den ikke vil bli avhentet.

SKADET EMBALLASJE
Dersom emballasjen er skadet ved mottak må du sørge for å gi beskjed om dette til transportøren ved mottak, da dette er transportørens ansvar. Ved uklarheter må du gjerne ta kontakt med oss.